السيد الخميني

373

صحيفه امام ( مجموعه آثار امام خمينى ) ( فارسى )

مىترسند . او « مُسْلم » را فرستاده كه مردم را دعوت كند به بيعت تا حكومت اسلامى تشكيل بدهد ؛ اين حكومت فاسد را از بين ببرد . اگر او هم سر جاى خودش مىنشست و در مدينه وقتى كه مردك « 1 » مىآمد مىگفت كه بيعت كن ، مىگفت بسيار خوب سلّمه اللَّه تعالى ! نعوذ باللَّه اگر يك همچو چيزى مىگفت ، از خدا مىخواستند ؛ خيلى هم احترامش مىكردند ، دستش را هم مىبوسيدند ، روى سرشان هم مىگذاشتند ؛ پسر پيغمبر بود . شما هم اگر احترامتان كنند ، مثل احترام به امامزادهء مرده ! به امامزادهء مرده خيلى احترام مىكنند : مىآيند در مقابل امامزاده يا امام - عليه السلام - مىايستند و خيلى هم احترام مىكنند اما يك امامزادهء زنده‌اى اگر يك كلمه‌اى بگويد ، اگر خود حضرت امير - خدا مىداند كه - اگر حضرت امير در مقابل اين حرفها بود همان بساطى را كه سر ديگران مىآوردند سر او هم مىآوردند . خدا مىداند اين طور است . براى اينكه شهوت است ؛ يَأكُلُون كَما تَأْكُلُ الأنْعامُ . حيوان نمىداند كه خوراكى [ كه ] دارد از كجاست ، چه جور است ، چه وضعى دارد . تمام دنيا كشته بشوند اين علفش سر جاى خودش باشد . بسيار خوب ، همهء عالم هم كشته بشوند بشوند . اينها حيوانند : يَأكُلُونَ كَما تَأْكُلُ الأنْعامُ و النارُ مَثْوىً لَهُمْ . بشارت باد بر ايشان كه نار جاى آنهاست . عار دارند ! دنيا عار از اينها دارد ، مسلمين عار دارند از اين شاهنشاه‌ها . خداوند ان شاء اللَّه همهء شما را تأييد كند و بيدار كند ؛ حوزه‌هاى مسلمين را و اسلام را و علماى اعلام را تأييد كند ؛ و آنها را متوجه كند به اين مفاسد . و شما همه موظفيد به دعا كردن به اسلام و مسلمين و اين بيچاره‌ها كه الآن گرسنه هستند و بيچاره هستند و گرفتار هستند و عده‌اى در حبس هستند و عده‌اى در زجر هستند و عده‌اى در بيمارستانها هستند و عده‌اى را كه پستانهايشان را مىخواهند عمل بكنند و اينها . دعا كنيد به اينها ؛ اينها مسلمانند ، اينها بيچاره‌اند . و السلام عليكم و رحمة اللَّه و بركاته .

--> ( 1 ) - وليد بن عتبه ، حاكم وقت مدينه .